Tuesday 5 July 2011

Pantun Fever : tema Unta.. Unta..

Pantun Fever bermula apabila Officemate aku Pok cik Wan, Ustaz Lah & Ziera 
nak kena mwakili geng isytihar utk Pertandingan Pantun dengan team Pejabta negeri.
aku pon pos la kat FB pantun 4 kerat kat Ziera..
klo kome nk join same ngan awok.. marie ler..

pembuka pantun AKU jual:
Buat apa mencari unta
Kalau tidak sampai ke Mekkah
Buat apa bermain cinta
Kalau tidak sampai menikah

amboi en FAIRUS ZAINAL beli pulak:
Sampai ke Mekkah mencari unta,
Mencari unta bertanduk dua;
Bermain cinta apa salahnya,
Asal tak merana jiwa dan raga.

puan NIEZA IEJA pon join juge:
Unta ku beli dari lh mekah,
 Utk disembelih membuat kenduri,
Jgn di kenang silap dan salah, 
Muhasabah diri tenangkan hati....

setelah sekian lama tunggu baru ZIERA OMAR balas:
Cari unta sampai ke Mekkah,
Sambil makan buah pinang,
Macam mana cek nak menikah,
Cik abg tak masuk meminang.

AKU pe lagi.. balas!!!:
Tumfuk Tumfuk tahi unta,
unta bersiar di ladang Kurma,
Sabarlah wahai cik adik Ziera,
Tak lari kemana tok wan tercinta ♥

ZIERA OMAR nyer turn lak:
Unta di Mekkah namanya akhbar,
Jalan lambat nak ke seberang,
Bukan Cik adik tak bersabar,
Takut lambat di sambar orang. :p


AKU balas lagi:
Menunggang unta sorang-sorang, 
Bawa bersiar di sebuah taman,
Kalau cik ziera disambar orang,
Mau berderai air mata tok wan... ♥


lama aku tgu tak balas.. AKU pantu lagi;
Selesai umrah menunggang unta,
Bersiar bersama suami tercinta ♥
Cinta dunia hanyalah sementara,
Cinta ke akhirat abadi selamanya, ♥

ZIERA OMAR kembali berpantun:
Pergi Mekkah hari sabtu,
Menunggang unta sampai sarat,
Cinta pada yang SATU,
Bahagia Dunia & Akhirat.. :)

takkan AKU menyerah kalah:
Menunggang Unta sampai Kaherah,
Sambil makan buah kurma ,
Kepada Tuhan kita berserah,
Ada jodoh takkan ke mana.. ♥

ZIERA OMAR tak abiz2 lagi:
Makan angin menunggang unta,
Menunggang unta sampai jatuh tergolek,
Kalau kita tak berusaha,
Jodoh tak kan datang bergolek. :p

ni AKU pekena lagi:
Tergolek-golek menunggang Unta,
Unta dah penat lenguh kaki,
Memang cheq dah usaha,
Tapi cik abang tarik diri ♥

ZIERA OMAR pekena pulak:
Harga unta sangatlah mahal,
Nak masak gulai buat kenduri,
Cik Aira Amirah juai mahal,
Macam mana cik abg tak lari.. :p

AKU balas.. jangan tak balas:
Jual murah jual mahal,
Jual Unta Berbaloi juga,
bukan Cik Aira jual mahal,
Tapi Cik abang tak mau usaha,

AKU up lagi 4 kerat:
Dap ehhh daging unta,
Buat masak kari kurma,
Biarlah cik abang tinggalkan saya,
saya redha terima semuanya,

ZIERA OMAR beri nasihat:
Jual mahal jual murah,
Jual unta dapat untungnya,
Bersabarlah cik Aira Amirah,
Dia Maha mengetahui segalanya. :)

AKU dah signal pantun penutup:
Susu Unta enak rasanya,
Beli sebotal bawa ke Malaysia,
Sudah-sudahlah wahai Cik Ziera,
Dah sampai time nak balik keja
.

ZIERA OMAR menutup juga:
Susu unta dari Mekkah,
Bila minum tak rasa nak balik,
Wahai cik Aira Amirah,
Jom la kita balik.. !!!!

Penamat dari AKU:
unta ana unta anta,
unta sudah mau balik lena,
sudah lah sudah sayangku Ziera,
jom kita balik keja..

dia tak mau tutup lagi.. adoiii:
Menunggang unta menjelang malam,
Sampai jumpa hantu kum-kum,
Cik Aira Amirah hari dah nak malam,
Jom kita balik aslamualaikum... :)

tak ketahuan nak AKU nak balas apa:
tepi unta aku cicah mempelam
wa'alaikumsalam

ni spesal untuk korang la:
unta unta dimana mana
singgah sebentar minum soya
kalau kome nk join sama
mari lah comment blog saya




view page fb aku nih.. depa dok comment.. hua hua..

ATT: PANTUN INI HANYA REKAAN SEMATA2..YANG BAIK KITA KONGSI.. YANG AGAK MELAMPAU KITA BUANG TEPI... GURAU2 SEMATA2!!!

1 comment:

Aniza Hadi said...

enjoyed reading ur pantun from UK hahah..ko mmg terer bab2 kreatif ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...